• img1
  • img2
  • img3
  • img4
  • img5

BeActive

Be Active

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού #BeActive αποτελεί πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με απώτερο στόχο την προαγωγή του αθλητισμού και της φυσικής δραστηριότητας σε όλη την Ευρώπη. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Αθλητισμού (ΕΕΑ) αφορά όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής ή επιπέδου φυσικής κατάστασης και τη φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκε από τις 23 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Στο πλαίσιο της ΕΕΑ διοργανώνουμε στο σχολείο μας κάθε χρόνο σειρά δράσεων. Παρουσιάζουμε πιο κάτω τις σχετικές δράσεις που διοργανώσαμε τη φετινή χρονιά. Οι συγκεκριμένες δράσεις έχουν ως αφετηρία την ΕΕΑ και συνεχίζονται μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς. 

Brain Breaks: Βραβευμένη δράση

Το πρόγραμμα «Active Brain Breaks» εφαρμόζεται στο σχολείο μας εδώ και τρία χρόνια. Ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου ανέλαβε να ερευνήσει και να ετοιμάσει πακέτο υλικού-ιδεών. Κατά τη φετινή χρονιά αναθεωρήσαμε και εμπλουτίσαμε το υλικό του συγκεκριμένου προγράμματος. Σε κάθε τάξη υπάρχει αναρτημένο υλικό (πινακάκι – επιλογή με ζάρι),  το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση ευχάριστων και κυρίως φυσικά δραστήριων διαλειμμάτων.     

Στόχος της δράσης είναι διπλός: (1) επαναφορά της προσοχής – συγκέντρωσης των παιδιών στην τάξη, (2) αύξηση του χρόνου συμμετοχής των παιδιών σε φυσικές δραστηριότητες. Τα παιδιά διδάσκονται τους διάφορους τύπους διαλειμμάτων (χορός, μιμήσεις, ασκήσεις κλπ.) στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Το γεγονός αυτό ενθαρρύνει τη συμμετοχή των παιδιών στα φυσικά δραστήρια διαλείμματα, που πραγματοποιούνται εντός της τάξης (από άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου). Το πρόγραμμα, για άλλη μια χρονιά, αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από όλους τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, οι οποίοι χόρεψαν και έπαιξαν με τα παιδιά.

Η εν λόγω δράση έλαβε τη 2η θέση στα βραβεία BeActive (τομέας εκπαίδευσης) κατά την περσινή χρονιά. Περηφάνια και ηθική ικανοποίηση για το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας. Συνεχίζουμε…

Break Time Active Play

Το πρόγραμμα προαγωγής της φυσικής δραστηριότητας κατά τον χρόνο του διαλείμματος έχει γίνει θεσμός στο σχολείο μας. Για τουλάχιστον 11 χρόνια εφαρμόζουμε, τροποποιούμε, βελτιώνουμε. Καθημερινά στο σχολείο μας λειτουργούν 14 διαφορετικοί σταθμοί παιχνιδιών διαλείμματος. Η όλη δράση λειτουργεί στη βάση κυλιόμενου προγράμματος, το οποίο ορίζει τον σταθμό-παιχνίδι του κάθε τμήματος για κάθε μέρα της εβδομάδας.     

Βασικός μας στόχος είναι η αύξηση του χρόνου συμμετοχής των παιδιών σε φυσικές δραστηριότητες. Η μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών του σχολείου μας, συμμετέχουν καθημερινά στους σταθμούς των παιχνιδιών διαλείμματος, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας και επιπέδου φυσικής κατάστασης. Αξίζει να σημειωθεί, πως το εν λόγω πρόγραμμα συνιστά ένα εξαιρετικό πλαίσιο ανάπτυξης της προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας, αφού συνοδεύεται από κανόνες τους οποίους τα παιδιά πρέπει να ακολουθούν.

Το όλο πρόγραμμα τυγχάνει διαχείρισης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Τα παιδιά διδάσκονται τα διάφορα παιχνίδια και τους κανόνες που τα συνοδεύουν. Κατά τη διάρκεια των εν λόγω μαθημάτων τα παιδιά αποκομίζουν σημαντικές εμπειρίες επιτυχίας,  οι οποίες ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στα παιχνίδια διαλείμματος. 

Η συγκεκριμένη δράση συνιστά το επιστέγασμα μιας πολυετούς προσπάθειας. Ως πρακτική είναι βαθιά ριζωμένη στην κουλτούρα και τα κοινά οράματα του εκπαιδευτικού προσωπικού του Δημοτικού Σχολείου Επισκοπής.

Δημιουργία Ημερολογίων Άσκησης

Κάθε χρόνο, τα παιδιά όλων των τάξεων φτιάχνουν τα προσωπικά τους Ημερολόγια Άσκησης (ΗΑ), τα οποία αξιοποιούν για να ασκούνται στο σπίτι. Τα παιδιά των Α-Γ τάξεων μπορούν να περιλάβουν στα ΗΑ τους διάφορα παιχνίδια, ενώ, τα παιδιά των Δ-Στ τάξεων επιλέγουν μεταξύ των ακόλουθων προγραμμάτων: (α) κυκλική γυμναστική, (β) ποδηλασία, (γ) παιχνίδια αυλής (π.χ. καλαθόσφαιρα, ποδόσφαιρο), (δ) γρήγορο περπάτημα ή τρέξιμο, (ε) χορός, (στ) βιντεάκια γυμναστικής από το διαδίκτυο. 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής τα παιδιά (ανάλογα με την τάξη) διδάχθηκαν τα διάφορα παιχνίδια ή τις διάφορες ασκήσεις που περιλαμβάνονται στα προτεινόμενα προγράμματα (π.χ. κυκλική γυμναστική). Για μεγιστοποίηση του κινήτρου των παιδιών τα προγράμματα πλαισιώνονται με καρτέλες καταγραφής της επίδοσης (π.χ. καρτέλα ποδηλασίας, καρτέλα για τρέξιμο). Η συμπλήρωση των συγκεκριμένων καρτελών ωθεί τα παιδιά να βελτιώσουν την επίδοσή τους.

Στόχος της εν λόγω δράσης είναι η ανάπτυξη κουλτούρας δια βίου άσκησης. Για εμάς, η «κουλτούρα δια βίου άσκησης» διδάσκεται μεθοδικά. Έχουμε αναπτύξει ένα πλούσιο πακέτο υλικού (ΗΑ, προγράμματα άσκησης, καρτέλες κ.ά.), το οποίο υποστηρίζει την επίτευξη του πιο πάνω στόχου. Είναι με ιδιαίτερη ικανοποίηση που βλέπουμε τα παιδιά να εμπλουτίζουν τα προσωπικά τους ΗΑ και να αναθεωρούν τους προσωπικούς τους στόχους.