Οι eTwinning ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2025-26
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Καπαρή
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Δ1, Δ2, Δ3
ΕΡΓΟ: GUARDIANS OF GAIA
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ, ΚΥΠΡΟΣ, 13o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΚΡΗΤΗ, INS SANTA EUGÈNIA SPAIN, 10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΦΟΥ Ι'- ΕΥΑΓΌΡΑΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΊΔΗΣ , ECOLE PRIMAIRE JULES FERRY LYON, FRANCE, 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΌΛΕΩΣ ΡΌΔΟΥ, ΕΛΛΑΔΑ, 8Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΛΟΣΣΙΟΥ Α΄, ΚΥΠΡΟΣ, ZÁKLADNÁ ŠKOLA S MATERSKOU ŠKOLOU, MICHALSKÁ 398/8, SPIŠSKÉ BYSTRÉ, SLOVAKIA, AL SHOONA SECONDARY SCHOOL FOR GIRLS, IRBID, JORDAN, 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ, ΕΛΛΑΔΑ, 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ, ΕΛΛΑΔΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Ηλικιακή Ομάδα
Μαθητές ηλικίας 5–15 ετών (οι δραστηριότητες θα προσαρμόζονται ανά ηλικιακή ομάδα).
Συνεργασία μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου.
Σε αυτό το εξαμηνιαίο έργο eTwinning, μαθητές από όλη την Ευρώπη θα μεταμορφώσουν τον χάρτη της χώρας τους σε ένα μυθικό πλάσμα, εμπνευσμένο από την τοπική λαογραφία και διαμορφωμένο σύμφωνα με περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Αυτοί οι «Φύλακες της Γαίας» θα αποτελέσουν μασκότ που συνδυάζουν τη δημιουργική φαντασία με την οικολογική υπευθυνότητα.
Οι μαθητές θα:
Δημιουργήσουν και εικονογραφήσουν το μυθολογικό τους Φύλακα
Γράψουν οικολογικές ιστορίες χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία CLIL
Ερευνήσουν πραγματικές περιβαλλοντικές προκλήσεις και λύσεις
Παρουσιάσουν το πλάσμα τους σε μια συνεργατική Έκθεση Εικονικής Πραγματικότητας (VR)
Δημιουργήσουν διαδικτυακά παιχνίδια βασισμένα στο θέμα τους
Συγκεντρώσουν τις ιστορίες τους σε ένα κοινό ψηφιακό βιβλίο
Η Αγγλική γλώσσα θα χρησιμοποιείται σε όλη τη διάρκεια του έργου, με υποστήριξη CLIL (εργαλεία και στρατηγικές για γλωσσική ενίσχυση).
Στόχοι
Ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσα από τη μυθοπλασία και την αφήγηση
Καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργασία
Ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων στα Αγγλικά μέσω CLIL
Χρήση ψηφιακών και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για δημιουργική έκφραση
Ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της διαπολιτισμικής ανταλλαγής
ΕΡΓΟ
ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ
Στίχοι και μελωδίες για την Κύπρο που αγαπάμε- Ελύτης – Σεφέρης – Θεοδωράκης
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αναστασία Καπαρή
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Δ1, Δ2, Δ3
ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ-ΚΥΠΡΟΣ, ΑΜΙΓΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ - ΚΕΣΤΕΚΙΔΕΙΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΙΚΙΑ -ΒΕΛΓΙΟ, 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΕΛΛΑΔΑ, ΚΔ΄ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ-ΚΥΠΡΟΣ, Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΠΟΛΕΜΙΔΙΩΝ-ΚΥΠΡΟΣ, Γ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΕΜΕΣΟΥ-ΚΥΠΡΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΝΑΠΑΣ – ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΚΚΟΣ-ΚΥΠΡΟΣ, 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ-ΕΛΛΑΔΑ, 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ-ΕΛΛΑΔΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ
Ένα συνεργατικό έργο eTwinning, κατάλληλο για μαθητές Δημοτικού (10–12 ετών) και Γυμνασίου (12–15 ετών), προσιτό, διαδραστικό και βιωματικό.
Σκοπός του έργου:
Να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία και τον πολιτισμό και την ιστορία της Κύπρου μέσα από την ποίηση των Ελύτη, Ρίτσου και Σεφέρη και τη μελοποίησή της από τον Μίκη Θεοδωράκη, με τρόπο βιωματικό, δημιουργικό και συνεργατικό.
Στόχοι:
Γνωριμία με τον Μίκη Θεοδωράκη και τη μουσική του και ειδικότερα τα μελοποιημένα ποιήματα του Ελύτη, του Ρίτσου και του Σεφέρη
Σύνδεση της μουσικής με την ιστορία της Κύπρου.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και ψηφιακού γραμματισμού.
Έκφραση συναισθημάτων μέσω της τέχνης και της μουσικής.
Ανάπτυξη αξιών όπως η ειρήνη, η ελευθερία και η αλληλεγγύη.