1. Ο ΠΙΟ ΚΑΛΟΣ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ
Γεια σας παιδιά! Σήμερα θα μάθουμε ένα πολύ παλιό αλλά πολύ γνωστό τραγούδι, που το αγαπώ πολύ! Ίσως να το έχετε ακούσει ξανά, αν όχι μη στεναχωριέστε θα το μάθετε σήμερα! Φυσικά δε θα μείνουμε μόνο στο τραγούδι, μέσα από την παρουσίαση που ακολουθεί θα μάθετε για τον συνθέτη του, θα μιλήσουμε για το μουσικό όργανο που έπαιζε, για μια αγαπημένη του συνήθεια και άλλα. Είστε έτοιμοι; Ξεκινάμε!
Οι στίχοι...
Το τραγούδι...
Πηγή: RED JIM
Ώρα για τραγούδι...
Για να δω αν μπορείτε να το τραγουδήσετε χωρίς τη φωνή του τραγουδιστή;
Πηγή: Demetris Constantinou
Ο συνθέτης: Γιώργος Ζαμπέτας (1925-1992)
Συνθέτης αυτού του τραγουδιού είναι ο Γιώργος Ζαμπέτας, σίγουρα τον έχετε δει σε πολλές ελληνικές ταινίες να τραγουδάει και να παίζει μπουζούκι! Ας μάθουμε λοιπόν λίγα πράγματα για τη ζωή του. Υπήρξε ένας από τους πιο δημοφιλείς οργανοπαίχτες τραγουδιστές της λαϊκής μουσικής της εποχής του. Άρχισε να μαθαίνει μόνος του μπουζούκι από μόλις 5 ετών! Έγινε ιδιαίτερα γνωστός με το τραγούδι «Ο πιο καλός ο μαθητής» το 1961.
Στον Ζαμπέτα άρεσε πολύ να ακούει και να παρατηρεί τους ήχους γύρω του. Αποτελούσαν έμπνευση για αυτόν. Του άρεσε να πηγαίνει στον Βοτανικό κήπο για να ακούει τους ήχους της φύσης.
Όλα όσα περιγράφει ο Ζαμπέτας στο προηγούμενο κείμενο, ξέρετε πως τα ονομάζουμε με μία μόνο λέξη; Ηχοτοπίο... Μα τι σημαίνει αυτή η λέξη;
Το ηχοτοπίο είναι ένας συνδυασμός ήχων που αποτελούν ή προκύπτουν από ένα συγκεκριμένο περιβάλλον. Αναφέρεται τόσο στο φυσικό ακουστικό περιβάλλον (που αποτελείται από φυσικούς ήχους - π.χ. φωνές ζώων και ήχους από φυσικά φαινόμενα όπως η βροχή και ο αέρας) όσο και στο τεχνητό ακουστικό περιβάλλον (που αποτελείται από τεχνητούς ήχους που έχει κατασκευάσει ο άνθρωπος - π.χ. ο ήχος του ραδιοφώνου, ενός κομπρεσέρ, της μηχανής ενός αυτοκινήτου κ.τ.λ.).
Το μπουζούκι...
Το μπουζούκι, είναι χορδόφωνο, νυκτό όργανο που προήλθε από τον ταμπουρά. Αποτελείται από ημισφαιρικό αχλαδόσχημο ηχείο και μανίκι διπλάσιου μήκους και συνολικά έχει μήκος από 70 εκ. εώς 1 μέτρο. Αρχικά τα μπουζούκια ήταν τρίχορδα με τρία ζεύγη μεταλλικών χορδών, 3 σειρές (6 χορδές σε 3 ζευγάρια). Αργότερα όμως εμφανίστηκαν και τετράχορδα με 4 ζεύγη χορδών.
Ανακεφαλαίωση...
Ας κάνουμε λοιπόν μια μικρή επανάληψη για όσα μάθαμε σήμερα!
-- Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Ο πιο καλός ο μαθητής».
-- Γνωρίσαμε τον συνθέτη αυτού του τραγουδιού. Τον Γιώργο Ζαμπέτα.
-- Μάθαμε μερικές πληροφορίες για το μπουζούκι, το οποίο ήταν το μουσικό όργανο που έπαιζε.
-- Κάναμε μια πρώτη γνωριμία με το ηχοτοπίο, μέσα από μια αγαπημένη συνήθεια που είχε.
Μπράβο σας παιδιά!
Πηγή: http://paizomemousiki.blogspot.com
1. O ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ (ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ)
Ένα τραγούδι για όλες τις τάξεις. Οι Ε’ και ΣΤ’ τάξεις μπορούν να κάνουν και την κατασκευή της κιθάρας.
ΣΤΟΧΟΙ: (1) Δραματοποίηση των στίχων (2) Συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης.
Ακούστε το τραγούδι: https://youtu.be/Ty5nHAmNrpw
Οι στίχοι |
Οι κινήσεις |
Ήτανε ένας κιθαρίστας μεγάλος και τρανός αρτίστας λέξη δεν ξέρουμε γι’ αυτόν ντο σι λα σολ φα μι ρε ντο.
Έκανε ένα ταξιδάκι κι έβαλε μες στο βαλιτσάκι δυο ζεύγη κάλτσες δυο κασκόλ ντο σι λα σολ φα μι ρε ντο.
Έβαλε πλώρη στην Αγγλία μα η μεγάλη τρικυμία τον έριξε εις το Κονγκό ντο σι λα σολ φα μι ρε ντο.
Και η βασίλισσα η αγρία καθότανε στην παραλία κρατώντας ένα παρασόλ ντο σι λα σολ φα μι ρε ντο.
"Έλα εδώ παιδί λευκό στη σούβλα να σε φάω ψητό με σκόρδο και με μαϊντανό" ντο σι λα σολ φα μι ρε ντο.
Στη δύσκολη αυτή στιγμή άρχισε ο νιος τη μουσική τόσο της άρεσε αυτό, του λέει θα σε παντρευτώ.
Η ιστορία μας αυτή μας λέει πως η μουσική κάνει το σκλάβο βασιλιά ντο σι λα σολ φα μι ρε λα. |
(δείχνουμε τον αριθμό 1, παίζουμε νοερά κιθάρα) (ανοίγουμε τα χέρια μας και κάνουμε υπόκλιση) (δείχνουμε με κίνηση ότι δεν γνωρίζουμε κάτι) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας)
(δείχνουμε με τα χέρια ότι πήγε μακριά) (υποδυόμαστε ότι βάζουμε ρούχα σε μια βαλίτσα) (δείχνουμε τα πόδια και το λαιμό μας) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας)
(δείχνουμε ότι πήγε μακριά και πίνουμε τσάι) (τα χέρια σε έκταση πάνω κάτω ακανόνιστα) (πέφτουμε στο πάτωμα) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας)
(φοράμε στέμμα, χτυπάμε τις γροθιές στο στήθος) (κάνουμε ηλιοθεραπεία) (κρατάμε ομπρέλα) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας)
(δείχνουμε με το δάχτυλο "έλα") (κάνουμε πως σουβλίζουμε) (ψιλοκόβουμε δείχνοντας με τις παλάμες) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας)
(πιάνουμε με τα χέρια το κεφάλι) (παίζουμε κιθάρα νοερά) (δείχνουμε με τα χέρια ότι κάτι μας αρέσει) (γονατίζουμε και κάνουμε πρόταση γάμου)
(κάνουμε τα χέρια μας βιβλίο) (βάζουμε το δείχτη μας στο στόμα) (ενώνουμε καρπούς σας να είναι δεμένοι) (παλαμάκια στο ρυθμό της μελωδίας) |
ΟΔΗΓΙΕΣ
(1) Διαβάζουμε αρκετές φορές τους στίχους του τραγουδιού και μετά το τραγουδούμε μέχρι να το μάθουμε καλά.
(2) Στη συνέχεια προσπαθούμε να εκτελούμε μαζί με τον στίχο και την κίνηση. Προσπαθήστε μέσα από τις επαναλήψεις να θυμάστε το μεγαλύτερο μέρος των στίχων ούτως ώστε να εκτελείτε συγχρόνως τις σωστές κινήσεις.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ (Προεραιτική δραστηριότητα)
Κατασκευή αυτοσχέδιας κιθάρας από άχρηστα υλικά:
ΥΛΙΚΑ
- ένα κουτί παπουτσιών
- ένα μακρύ χάρτινο σωλήνα (από χαρτί περιτυλίγματος)
- 4 μεγάλα λάστιχα
- λάστιχο ραπτικής 1,5 μ.
- χρώματα και πινέλα (για τη διακόσμηση)
- 2 μολύβια ή ένα ορθογώνιο χαρτόνι (για καβαλάρη)
ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
- Σχεδιάζουμε έναν κύκλο διαμέτρου 10 εκ. στο καπάκι του κουτιού.
- Στο κέντρο της μιας μικρής έδρας του κουτιού τοποθετούμε τον χάρτινο σωλήνα, τον κρατάμε σταθερά και με ένα μολύβι σημειώνουμε πάνω στο κουτί την περιφέρεια του ανοίγματος του σωλήνα.
- Κόβουμε και αφαιρούμε τους κύκλους που είναι σημειωμένοι και δημιουργούμε δύο τρύπες.
- Για χορδές χρησιμοποιούμε μεγάλα χοντρά λάστιχα, τα οποία τεντώνουμε γύρω από το κουτί παπουτσιών.
- Τοποθετούμε δύο μολύβια κάτω από τα λάστιχα στις δύο ακριανές πλευρές του κουτιού ή ένα σκληρό χαρτόνι σε σχήμα Γ (ορθή γωνία), στη θέση του καβαλάρη.
- Χρησιμοποιούμε λαστιχάκια με διαφορετικό φάρδος, ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τις διαφορετικές νότες.
- Ζωγραφίζουμε το κουτί και τον χάρτινο σωλήνα.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Βρίσκουμε πληροφορίες για το Κονγκό και γενικότερα για την Αφρική (ήθη και έθιμα, φυλές κτλ.)
Πηγές:
- Πατσαντζόπουλος Κ. & Στάμου Λ. (2007). Μουσικοκινητική Αγωγή. Εκδ: ΟΕΔΒ, Αθήνα. (σσ. 147-148 και 182 - 183).
- Ματθαιοπούλου Δ. (2006). Μουσικοπονηριές 2. Εκδ: Φίλιππος Νάκας, Αθήνα. (σσ. 69 - 72).
1. ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ
Συνεχίζουμε αυτήν την εβδομάδα με έναν ακόμα Έλληνα συνθέτη, τον Μάνο Χατζιδάκι.
Ένα ηχηρό όνομα στον κόσμο της μουσικής. Ο Μάνος δεν είναι πια μαζί μας, έφυγε σχετικά νωρίς σε ηλικία 69 ετών αλλά άφησε πίσω του τεράστιο μουσικό έργο. Τα τραγούδια του είναι διαχρονικά και ακούγονται συχνά. Μερικές από τις πιο μεγάλες του επιτυχίες τις οποίες μπορείτε να ακούσετε και στο youtube είναι οι εξής:
-- Χάρτινο το φεγγαράκι
-- Μην τον ρωτάς τον ουρανό
-- Εφτά τραγούδια θα σου πω
-- Είσαι ένα περιστέρι
-- Θάλασσα πλατιά
-- Ο Κεμάλ
-- Η μπαλάντα του Ούρι
Θα σταθούμε όμως σε μια παγκόσμια αναγνώριση και μάλιστα με βραβείο Όσκαρ, «Τα παιδιά του Πειραιά» ένα ελληνικό τραγούδι. Η πρώτη ερμηνεία του έγινε από τη Μελίνα Μερκούρη (ηθοποιό και πολιτικό) για τις ανάγκες της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή». Το τραγούδι κέρδισε Όσκαρ καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού για το 1960 και ηχογραφήθηκε σε πολλές γλώσσες.
Ακούστε το με τη φωνή της Μελίνας Μερκούρη, που βλέπουμε και στην πιο πάνω φωτογραφία.
Πηγή βίντεο: Socrates Creations.
1. ΠΑΙΧΝΙΔΟΤΡΑΓΟΥΔΟ: Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ
Σήμερα θα μάθουμε ένα γνωστό παιχνιδοτράγουδο! Συγκεκριμένα, θα γνωρίσουμε ένα παραδοσιακό μαροκινό (από τη χώρα Μαρόκο) τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα.
Ελληνικοί στίχοι:
Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Ακούω, ακούω
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Κοιτάζω, κοιτάζω,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Φουσκώνω, φουσκώνω,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Φωνάζω, φωνάζω,
κούντι κούντι κούντι κούντι
κούντι ραμ σαμ σαμ (x2)
Κινήσεις
(1) Α ραμ σαμ σαμ: Τα χέρια κτυπούν τα γόνατα.
(2) Κούντι: Τα χέρια με γροθιές σφυγμένες κάνουν κυκλικές κινήσεις.
Εκμάθηση τραγουδιού: Τραγουδούμε ολόκληρο το τραγούδι με τις κινήσεις που εξηγήσαμε πιο πάνω. Σταδιακά τραγουδούμε/κινούμαστε πιο γρήγορα.
Μαθαίνω για το Μαρόκο: Αν θέλετε μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το Μαρόκο όπως, γεωγραφική θέση, ήθη και έθιμα, φαγητά, χοροί και άλλα.
Στο πιο κάτω βίντεο μπορείτε να ακούσετε το αυθεντικό τραγούδι και να δείτε τις κινήσεις. Τραγουδήστε κι εσείς το τραγούδι στα ελληνικά κάνοντας ταυτόχρονα και τις κινήσεις.
Πηγή: Αναστασία Σταυρουλάκη | http://paizomemousiki.blogspot.com
1. ΣΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Θυμηθείτε τις αξίες των νότων, ιδιαίτερα το και τα
, που έχουμε γραμμένα στην πρώτη σελίδα του τετραδίου μας. Λόγω των εορτών του Πάσχα βρείτε και άλλες λέξεις σχετικά με αυτή τη μεγάλη γιορτή. Κτυπήστε το ρυθμό της κάθε λέξης. Η πιο κάτω εικόνα θα σας βοηθήσει.
Πηγή: Καλλιόπη – Χριστίνα Κουκουλέτσου - Blogs.sch.gr
2. ΓΛΥΚΕΣ ΜΕΛΩΔΙΕΣ
Τώρα θα ακούσουμε και θα δούμε ένα εξαιρετικό μουσικό έργο με τίτλο «Μπολερό» (είδος λατινικής μουσικής) σε αργό ρυθμό και γλυκιά μελωδία, του Γάλλου συνθέτη Μωρίς Ραβέλ από την εθνική ορχήστρα της Γαλλίας. Προσέξτε το τύμπανο στην αρχή που θα εκτελεί το ίδιο ρυθμικό σχήμα σε όλη τη διάρκεια του έργου. Αυτό στη μουσική λέγεται οστινάτο, που μπορεί να είναι και ρυθμικό και μελωδικό. Συντονισμένοι οι μουσικοί σε έναν εξαίσιο ρυθμό προσφέρουν ένα μοναδικό οπτικοακουστικό θέαμα από τα σπίτια τους αυτές τις δύσκολες μέρες. Το βίντεο ξεκινά με τους καλλιτέχνες να παρουσιάζονται, ενώ παίρνει σειρά η μουσική με όργανα σε πλήρη αρμονία.
Πηγή: Glow.gr
3. MOYΣΙΚΑ... ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ
Ζωγραφίστε και εσείς πασχαλινά αυγά σε κόλλες και μοιράστε τα όπως στην πιο κάτω εικόνα.
Γράφουμε στο μισό επάνω μέρος του αυγού μια αξία ή
ή
(υπάρχουν και στο τετράδιό σας) και στο κάτω μέρος αξίες νότων, που το άθροισμα τους μας δίνει το αποτέλεσμα του επάνω μέρους. Όπως στα μαθηματικά, απλή πρόσθεση μέχρι και το τέσσερα.
Αυτή τη φορά προσοχή με τις αξίες των νότων. Κάπου υπάρχει παγίδα! Η παρακάτω εικόνα θα σας βοηθήσει! Καλή επιτυχία.
Πηγή: Καλλιόπη – Χριστίνα Κουκουλέτσου - Blogs.sch.gr
1. ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ... ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ
Τώρα που πλησιάζουν οι άγιες μέρες και η Ανάσταση ας μεταφερθούμε στο κλίμα των γιορτών. Πάσχα, η σπουδαιότερη γιορτή του Χριστιανισμού. Ας ακούσουμε το τραγούδι «Πάσχα των Ελλήνων» σε μουσική του Σταύρου Κουγιουμτζή (συνθέτης). Τραγουδά ο Γιώργος Νταλάρας με χορωδία. Διευθύνει ο ίδιος ο συνθέτης, ο οποίος δε ζει πια.
Πηγή βίντεο: wwwOGDOOgr
2. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΧΟΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Ακολουθούν παραδοσιακά τραγούδια και χοροί από όλη την Ελλάδα, για τη γιορτή της αγάπης, το Πάσχα.
Πηγή βίντεο: NOTIA.GR
3. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Tέλος, ακούμε το «Χριστός Ανέστη» (Ο Χριστός αναστήθηκε), που αποτελεί τον πιο διαδεδομένο χαιρετισμό μεταξύ των Ορθοδόξων Χριστιανών. Καλό Πάσχα σε όλους!
Πηγή βίντεο: Γιάννης Τζακ
1. ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ
Ακούστε το ηχόχρωμα του κάθε οργάνου και προσπαθήστε να αφομοιώσετε στα αυτιά σας το χρώμα του ήχου. Μετά μπορείτε ακούγωντας τα ξανά να ονομάζετε τα όργανα.
Πηγή βίντεο: Zootnikos
2. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Εκτός από τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας (έγχορδα, ξύλινα πνευστά, χάλκινα πνευστά και κρουστά) υπάρχουν και τα παραδοσιακά όργανα κάθε λαού που τιμούν την παράδοσή μας. Ακούστε τον ήχο αυτών των οργάνων! Eπίσης να ξέρετε ότι το νταούλι μαζί με το ζουρνά πάνε μαζί και λέγεται ζυγιά (δηλαδή 2 όργανα μαζί).
Πηγή βίντεο: Rodia Michailidou
3. ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Για τα μικρά μας παιδιά! Παρακολουθήστε το βίντεο με προσοχή! Προσπαθήστε να βρείτε τα όργανα πριν από το λιονταράκι και ακούστε τον ήχο τους (ηχόχρωμα). Καλή τύχη!
Πηγή βίντεο: Counia bella - Εκπαιδευτικό κανάλι για παιδιά
4. ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (A' - B' ΤΑΞΗ)
Μέσα από τα τραγούδια μαθαίνετε τις νότες και την τοποθέτησή τους στο πεντάγραμμο! Μέρα με τη μέρα να τα σιγοψυθιρίζετε. Τα ζωάκια παίζουν δυνατά και σιγά. Μαθαίνω δηλαδή το forte= δυνατά και το piano=σιγά. Τα υπόλοιπα τραγουδάκια είναι για χαλάρωση.
Πηγή βίντεο: Zouzounia TV
5. TA ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ (Α' - Γ' ΤΑΞΗ)
Ακούστε τα όργανα και κατατάξτε τα στις κατηγορίες που ανήκουν. Προσπαθήστε να τα βρείτε.
Πηγή βίντεο: BabyTV Ελληνικά
6. ΑΚΟΥΣΕ ΕΝΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ (Δ' - ΣΤ' ΤΑΞΗ)
Και τώρα κλασσική μουσική! Ακούστε ένα κοντσέρτο για όμποε του Βιβάλντι (Ιταλός συνθέτης). Όταν λέμε κοντσέρτο εννοούμε μεγάλης διάρκειας έργο με πολλά όργανα που κάνουν διάλογο μεταξύ τους. Πολλές φορές σταματούν για να ακουστεί ένα όργανο ούτως ώστε ο εκτελεστής να δείξει τη δεξιοτεχνία του. Υπάρχουν κοντσέρτα για πιάνο, βιολί, φλάουτο κλπ.
Πηγή βίντεο: Protestant7
7. ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ
Τα μουσικά όργανα της Συμφωνικής Ορχήστρας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: τα πνευστά, τα έγχορδα και τα κρουστά. Στο πιο κάτω φιλμάκι μπορείτε να δείτε όλα τα όργανα της Συμφωνικής Ορχήστρας σε δράση:
Πηγή βίντεο: Νίκος Κανελλόπουλος
Ακολούθως μπορείτε να παίξετε το πιο κάτω παιχνίδι. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε!
Πηγή: http://www.musicgames.net/livegames/orchestra/orchestra2.htm
Τέλος, στα πιο κάτω φιλμάκια μπορείτε να παρακολουθήσετε τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου να παρουσιάζει συνθέσεις του Κύπριου συνθέτη Νίκου Βήχα:
Πηγή βίντεο: Νίκος Βήχας
Πηγή βίντεο: Νίκος Βήχας
8. ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Σήμερα ας γνωρίσουμε συνθέτες της σύγχρονης ελληνικής μουσικής που σημάδεψαν με το έργο τους και έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους. Αρχίζουμε με τον Μίκη Θεοδωράκη που είναι συνθέτης, στιχουργός, μαέστρος και πολιτικός. Ασχολήθηκε με όλα τα είδη μουσικής, ενώ έχει συνθέσει ίσως τον πιο αναγνωρίσιμο ελληνικό ρυθμό διεθνώς, το συρτάκι. Το «χρυσοπράσινο φύλλο» που τραγουδήσαμε την 1η Οκτωβρίου, ημέρα ανεξαρτησίας της Κύπρου, είναι σε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη. Βρέστε κι εσείς άλλα τραγούδια του σπουδαίου αυτού συνθέτη που ίσως να τα έχετε ακούσει ξανά.
Η μουσική δεν τελειώνει ποτέ, είναι ζωή και η ζωή συνεχίζεται.
Πιο κάτω δέστε και ακούστε το «συρτάκι» από την ταινία "Ζορμπάς" του Μιχάλη Κακογιάννη (1964). Προσπαθήστε να το χορέψετε, να νοιώσετε τις εναλλαγές του ρυθμού και τη βαθμιαία επιτάχυνση (δηλαδή σιγά σιγά και σταδιακά πιο γρήγορα).
Allegro= γρήγορα και andante=αργά.
Πηγή βίντεο: ιlioskaimple